ועדת הכנסת אישרה הסרת חסינותו של גאטס והנושא עבר למליאה

    זה רגע דרמטי ועצוב לכנסת. עצוב לדעת שחבר כנסת ניצל לרעה את הכח שיש בידיו, מעל באמון שהיה בו, בגד בתפקיד שלו ובציבור הבוחרות והבוחרים שלו, ולכן סיעת המחנה הציוני תומכת בהסרת החסינות
    אבי יעקב No Comments on ועדת הכנסת אישרה הסרת חסינותו של גאטס והנושא עבר למליאה

    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי: "העבירות המיוחסות לח"כ גטאס תועדו בצילומי וידאו. ח"כ גטאס ניצל לרעה את החסינות. אם הוועדה תחליט להסיר את חסינותו של ח"כ גטאס, לא בהכרח הוא ייעצר. אולם קיימים חלופות מעצר שישקלו עם התקדמות החקירה"

    צילום: דוברות הכנסת
    זה רגע דרמטי ועצוב לכנסת. עצוב לדעת שחבר כנסת ניצל לרעה את הכח שיש בידיו, מעל באמון שהיה בו, בגד בתפקיד שלו ובציבור הבוחרות והבוחרים שלו, ולכן סיעת המחנה הציוני תומכת בהסרת החסינות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכנסת החליטה להיענות לבקשת היועץ המשפטי לממשלה ולהמליץ למליאת הכנסת להסיר את חסינותו של ח"כ באסל גטאס, ובכך לאפשר למשטרה לערוך חיפוש ומעצר במסגרת חקירתו בחשד להברחת טלפונים סלולריים ומכתבים מוצפנים לשני אסירים ביטחוניים.

    יו"ר הועדה, ח"כ יואב קיש אמר: "ח"כ גטאס ביצע פיגוע ביחסי ערבים יהודים, בייש את הכנסת ופגע בחסינות חברי הכנסת – אלמנט משמעותי בדמוקרטיה הישראלית. מעבר לטיפול הפלילי, אני קורא לרשימה המשותפת להתנער ולהקיא את ח"כ גטאס ולקבוע גבולות מוסריים ברורים."

    מי לא בזבז זמן הוא יו"ר הקואליציה דוד ביטן שפנה היום לועדת האתיקה של הכנסת בבקשה להתכנס להורות על השעייתו של ח"כ באסל גאטס. "לא יכול להיות שאדם שנחשד בעבירות על ביטחון המדינה ישב עוד יום אחד נוסף בדיונים בכנסת ישראל".

    יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר במליאה: "לפני זמן קצר סיימה ועדת הכנסת לדון בהסרת החסינות של חבר הכנסת גטאס. הוועדה התכנסה היום לאור פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה אליי, הבוקר, לכנס את הוועדה בדחיפות כדי לאפשר את המשך פעולות החקירה לאור החשדות החמורים. חסינותו של חבר הכנסת הוסרה, כדי לאפשר חיפוש ומעצר.

    ח״כ מיכאלי בדיון ועדת הכנסת על הסרת חסינותו של חה״כ גטאס כי "זה רגע דרמטי ועצוב לכנסת. עצוב לדעת שחבר כנסת ניצל לרעה את הכח שיש בידיו, מעל באמון שהיה בו, בגד בתפקיד שלו ובציבור הבוחרות והבוחרים שלו, ולכן סיעת המחנה הציוני תומכת בהסרת החסינות. באותה נשימה, העובדה שבהחלטה פה אחד תוסר תיכף חסינות של חבר כנסת מעידה שהחוק עובד כמו שהוא, אסור ואין צורך לפגוע פגיעה גורפת בחסינות חברי הכנסת ולהעביר חוקי הדחה. מי שמנצל את האמון שקיבל כדי לפגוע בציבור ובמדינה – לו צריך להסיר את החסינות".

    ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה בדיון כי "ב-DNA של באסל גטאס ומפלגת בל"ד יש אלמנט של בוגדים. החסינות נועדה לאפשר לחבר כנסת לייצג את הבוחר ואת מדינת ישראל, אולם חברי מפלגת בלד בוגדים במדינה, בביטחונה ובציבור. הממצאים החמורים שהוצגו מוכיחים שמדובר על פגיעה במדינה, רק שגטאס מעז לשקר בחקירה ולטעון שהכל הומניטרי. *זו הזדמנות להסיר את חסינותם של כל חברי מפלגת בל"ד. בזמן שהוא נחקר במשטרה, חבריו ישבו והמתינו לו במסעדה סמוכה.

    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי אמר בדיון כי "העבירות המיוחסות לח"כ גטאס תועדו בצילומי וידאו. ח"כ גטאס ניצל לרעה את החסינות. אם הוועדה תחליט להסיר את חסינותו של ח"כ גטאס, לא בהכרח הוא ייעצר. אולם קיימים חלופות מעצר שישקלו עם התקדמות החקירה".



    0 תגובות